Важливу роль у творчому підході вчителя до організації та проведення уроку, у використанні різноманітних прийомів, методів і форм викладання, у доцільному користуванні інноваційними технологіями у навчально – виховному процесі відіграє шкільний методичний кабінет, який функціонує в нашому навчальному закладі відповідно до Положення про методичний кабінет середнього закладу освіти ( Наказ МОН України від 28. 10. 1997 року №385).
.
Основні завдання кабінету:
- надання практичної допомоги вчителям-предметникам, класним керівникам у підвищенні їхньої професійної компетентності;
- координація методичної роботи в школі;
- пропаганда досягнень психолого-педагогічних матеріалів, які друкуються в періодичній пресі та розробляються в навчальному закладі;
- розробка матеріалів щодо удосконалення організації навчального процесу, розробка орієнтованих завдань для проведення олімпіад, конкурсів;
- організація виставок методичних розробок вчителів.
Методичний кабінет – центр творчої думки педагога
Для методичного кабінету в закладі відведено окремий кабінет, він естетично оформлений, там обладнано місця для самостійної роботи вчителів. Це робочий куточок. Структура й наповнюваність кабінету продумані та створені так, що матеріали, які знаходяться та зберігаються в ньому, розміщені раціонально й зручно для використання.
Робота методичного кабінету школи допомагає зорієнтуватися в потоці інформації, оперативно приймати виважене управлінське рішення, координувати зусилля всіх членів шкільного колективу, прогнозувати розвиток закладу на перспективу.
У цьому допомагають матеріали, наявні в шкільному методичному кабінеті.
1.Основні нормативно-правові документи про освіту:
- Конституція України, накази, інструктивно-нормативні документи Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки Білоцерківської міської ради;
- керівні документи з питань педагогіки та психології;
- положення та інструктивні матеріали з питань організації методичної роботи.
2. Нормативно-правові документи:
3. Програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу:
- перелік підручників, за якими працює школа, та повний комплект підручників;
- план, протоколи, рішення, довідки про виконання рішень методичної ради;
- матеріали з питань роботи методичних об'єднань (плани роботи, протоколи засідань, методичні розробки, зразки наочностей);
- матеріали діяльності творчих груп;
- матеріали семінарів-практикумів, творчих звітів учителів, самоаналіз педагогічної діяльності педагогів;
- матеріали роботи "Школи молодого вчителя";
- тематичні папки ("Все про атестацію", "На допомогу голові ШМО", Сучасний урок", "Інноваційні педагогічні технології", "Рейтингова атестація вчителів", "Діагностичні карти педагогічних працівників", "На допомогу молодому вчителю");
- матеріали дослідно-експериментальної роботи;
- матеріали вчителів, які брали участь у професійних конкурсах;
- банк даних педагогічних знахідок.
4. Навчально-методичні матеріали з предметів:
- результати адміністративних контрольних зрізів, діагностики, анкетування;
- матеріали роботи з обдарованими учнями (результати олімпіад, інтелектуальних конкурсів);
- тексти до державної підсумкової атестації;
- зразки поурочних планів;
- методичні розробки вчителів;
- методичні посібники;
- матерали для оформлення шкільних предметних кабінетів.
5. Папки з матеріалами науково-практичних конференцій, педагогічних рад, педагогічних читань, семінарів
6. Бібліотека методичного кабінету:
- підшивка методичних газет і журналів: «Управління школою» , «Директор школи», «Завуч»;
- загально педагогічна література
7. На допомогу вчителям у методичному кабінеті створено картотеки:
- обліку перспективного педагогічного досвіду;
- роботи над науково – методичною проблемою школи.
Методичним кабінетом щорічно розробляються зразки навчально – методичної документації для педагогічних працівників школи:
- індивідуальний план роботи вчителя;
- рекомендації по заповненню журналів навчальних занять;
- форми екзаменаційної документації;
- форми обліку навчальних досягнень;
- форми, необхідні для проведення атестації педагогічних працівників школи.
У цьому році методичний кабінет школи поповнився матеріалами:
- методичними розробками вчителів;
- доповідями на засіданнях МО;
- матеріалами, зібраними під час проведення семінарів, педагогічних читань, фестивалів відкритих уроків, педагогічних рад;
- презентаціями до уроків та виховних заходів.
Значна увага приділяється написанню вчителями статей, методичних розробок уроків, виховних заходів та публікацій у фахових журналах та газетах, залученню педагогічних працівників до участі у різного роду професійних конкурсах, конференціях, семінарах.
Традиційними стали творчі звіти з досвіду роботи вчителів, які є надбанням методичного кабінету. Цього року він поповнився такими навчально-методичними посібниками:
- Виховання патріотичних почуттів учнівської молоді на уроках інформатики
- Аркуші нових знань. Математика 5 клас
- Програма факультативного курсу з української мови для 5-6 класів "Розвиток мовлення"
- Формування життєвих компетенцій - основа для виховання патріота України
- Нестандартні уроки
- Родзинки виховної роботи в початковій школі
- Ми за здоровий спосіб життя
- Патріоти довкілля
- Стежками "Олександрії"
Всі матеріали, зібрані в методичному кабінеті, направлені на становлення, розвиток та вдосконалення педагогічної майстерності вчителя.
Безпосереднє керівництво роботою кабінету закладу здійснює заступник директора з навчально – методичної роботи, а також організовує роботу з вивчення, пропаганди та запровадження в навчально – виховний процес передового педагогічного досвіду
Зміст і форми роботи методичного кабінету спрямовані на виконання основних завдань, які відображаються у плані методичної роботи.
Форми роботи можна поділити на масові, групові та індивідуальні.
Масові форми роботи – конференції, семінари, наради, зустрічі за круглим столом, анкетування тощо.
Групові форми – відкриті заняття, виховні години, співбесіди,консультації тощо.
У методичному кабінеті проводяться:
- інструктивно-методичні ради,
- засідання методичних об’єднань та методичної ради школи,
- семінари,
- педагогічні читання,
- засідання творчих груп, «Школи молодого вчителя»,
- здійснюється самоосвіта вчителів.
Методичний кабінет забезпечений комп’ютером.
У ньому створена медіотека презентацій до уроків та виховних заходів, створених учителями закладу, та портфоліо педагогічних працівників.
Отже, у методичному кабінеті зосереджено всі необхідні матеріали, передбачені відповідним Положенням, що сприяє участі педагогічних працівників у науково – методичній та експериментальній роботі, впровадження в практику роботи ППД, досягнень сучасної науки та освітніх технологій.
Кiлькiсть переглядiв: 1545