Інноваційна діяльність педагогів стає на сьогодні основним напрямком реалізації модернізаційних реформ в освіті й одним із суттєвих напрямів переходу до моделі інноваційного розвитку в цілому. Це визначає ключові пріоритети внутрішкільної методичної роботи, яка має свідомо визначити для себе як пріоритетну мету формування професійної компетентності педагогів та їх підготовку до здійснення інноваційної діяльності.
Патріотичне виховання учнівської молоді стає важливою складовою частиною процесу формування зрілої особистості - громадянина, справжнього спадкоємця і продовжувача національних традицій з активною громадянською позицією. Адже патріотизм - одне з найглобальніших людських почуттів, закріплених віками і тисячоліттями, що поєднує в собі любов до своєї Вітчизни, свого народу, своєї матері, бажання зберегти історичну культурну спадщину і готовність до їх захисту.
Як зазначено в Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, прийнятої МОН України 26.03.2015 р., в основі патріотичного виховання має бути національна ідея як консолідуючий чинник розвитку суспільства і нації в цілому. Вирішальну роль в цьому напрямі відіграє система освіти, зокрема особистість вчителя. Сформованість патріотичних почуттів педагога є передумова його готовності до патріотичного виховання учнів. Наставник, який сам не є патріотим, неспроможний здійснювати ефективний процес патріотичного виховання.