Про виховну діяльність у закладі

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, виховна робота закладу орієнтується на нормативно – правову базу з питань виховної роботи, а саме Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів»,«Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини» та нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти Київської області, органів місцевого самоврядування.

У минулому навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально зрілої, творчої особистості – громадянина України.

Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалися за основними напрямками:

  • національно-громадянське виховання;
  • екологічне виховання та формування здорового способу життя;
  • військово-патріотичне виховання;
  • трудове виховання та профорієнтаційна робота;
  • морально-правове виховання;
  • художньо-естетичне виховання;
  • творчий розвиток особистості;
  • родинно-сімейне виховання.

В основу діяльності закладу покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:

  • створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;
  • турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;
  • естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;
  • продовження сумісної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;
  • виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та військово-патріотичної роботи.

Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в закладі працювало: класоводи 1-4 класів, класні керівники 5-11 класів, 1 педагог-організатор, практичний психолог, заступники директора з НВР.

Класні колективи працювали за програмами рекомендованими МОН України (лист Міністерства освіти і науки України від 09.04.09 №1/11-2309). Деякі класи працювали за особисто розробленою програмою класними керівниками.

Національно-громадянське виховання

Національно-громадянське виховання реалізовується через проведення таких заходів, як Шевченківські дні, години спілкування та виховні години за темами: «Вивчаємо Конституцію України» (9-10 класи), «Батьківщина в нас одна» (6-8 класи), «Ми діти твої, Україно!» (4-5 класи), « Ми - маленькі українці» (1-3 класи); позакласні заходи: народно-патріотична програма «Україна єдина» (9 класи), виготовлення карти України до Дня Соборності « Діти єднають Україну» (5-10 класи); конкурс малюнку «Козацькому роду нема переводу»; фестиваль української народної казки (1-2 класи).

Традиційно були проведені заходи до святкування Дня Перемоги: зустрічі з ветеранами, бесіди, виховні години, підготовлені презентації з інтерв’ю ветеранів ВВв, проведено мітинг для мешканців Гайка біля пам’ятного знаку «Літак».

Одним з аспектів національно-громадянського виховання є прищеплення учням почуття гордості за свою Батьківщину, любові до рідного краю, його традицій. Реалізація даного аспекту здійснюється через проведення різноманітних екскурсій:

  • екскурсії в дендропарк «Олександрія» здійснили учні більшості класів;
  • в парк «Київська Русь»;
  • в м. Вінницю, де відвідали планетарій, музичні фонтани та провели захоплюючу подорож по річці Південний Буг;
  • в краєзнавчий музей;
  • в музей голодомору та Бабин Яр м. Києва;
  • по місту Біла Церква «Біла Церква роки ВВВ»;
  • по місту Коростень з відвідуванням військового меморіального комплексу «Скеля» та музею порцеляни,
  • музей авіації та Київ в мініатюрі,
  • традиційними стали екскурсії до ландшафтного парку в селі Буки Сквирського району.

Порівняно з минулим навчальним роком кількість екскурсій значно зросла. Особливо багато екскурсій організують такі класні керівники як Клепікова І.О., Бондаренко Л.В., Куракіна Т.В., Здірук О.М., Шведенко О.О., Ткачук А.В. Ці класні керівники не тільки прищеплюють любов до рідного краю його традицій, виховують почуття гордості за рідну батьківщину а й згуртовують класний колектив.

Екологічне виховання та формування здорового способу життя

В рамках екологічного виховання відбуваються трудові екологічні десанти з покращання та благоустрою прилеглої до закладу території, місячники з благоустрою, допомога в прибиранні парку «Олександрія».

Учні всіх класів беруть активну участь у прибиранні території. Працюють на прибиранні пришкільної території вчителі школи , техперсонал, батьки. Школярі кожен рік вносять свою посильну допомогу в прибиранні території біля пам’ятного знаку «Літак».

Під керівництвом Іщенко С.М. постійно працював гурток «Еколог». Вихованці гуртка є активними учасниками Всеукраїнського конкурсу «Колосок».

Відбулися класні години за темами «Екологічні проблеми сучасного людства», «Червона книга Землі». Як і кожного року учні беруть участь у природоохоронній акції «Збережи ялинку».

Формування основ здорового способу життя здійснюється через проведення різноманітних шкільних спортивних змагань, акції «Молодь проти наркоманії і СНІДу», тижня «Молодь обирає здоровий спосіб життя» у рамках яких відбуваються тематичні бесіди « Здоров´я людини-найголовніша цінність», конкурс плакатів «Здоровому все здорово», оформлено стенд «За здоровий спосіб життя», спортивні змагання «Веселі старти», презентації проекту на теми: «Твоє здоров’я у твоїх руках, тож бережи його щоднини», шкільна лінійка «До всесвітнього дня боротьби з курінням». «Скажи СНІДу – ні», бесіди лікарів, зустрічі з волонтерами. Щороку проводиться виступ агітбригади гуртка «Школа безпеки» про попередження інфікування ВІЛ та шкідливого впливу куріння на організм дитини. Також традиційно проводяться різні шкільні та міські змагання.

За місцем проживання учнів проводиться антиалкогольна та антинаркотична інформаційно-освітня робота:

  • тематичні батьківські збори щодо питання негативних та шкідливих звичок у дітей;
  • відвідування сімей, де батьки зловживають спиртними напоями;
  • відвідування сімей учнів за місцем проживання з метою обстеження умов їх життя, сімейного виховання.

3. Практичним психологом протягом навчального року проводяться заходи з метою виконання статті 56 Закону про освіту України:

  • вивчення соціометричного статусу кожного учня школи з метою подальшої індивідуальної роботи
  • вивчення самооцінки, особливостей саморегуляції, емоційних особливостей кожного учня та рівень агресивності (методика Л.А. Радзіховського «Особливості саморегуляції», ДОН Збарського, проективні методики «Кактус», «Невідома тварина»);
  • проведення батьківського лекторію «Виховання йде із сім’ї»
  • проведення годин спілкування з учнями школи з питань пропаганди здорового способу життя, репродуктивного здоров’я

Військово-патріотичне виховання

Військово-патріотичний напрямок виховної роботи знайшов відображення у заходах, присвячених Дню визволення Білої Церкви (4 січня) та України (26 жовтня) від німецько-фашистських загарбників, дню виведення військ з Афганістану, Дню Перемоги (9 Травня), Дню захисника Вітчизни , конкурсі малюнків і листівок. Вихованці гуртка «Пошуковець», керівник Ткачук А.В., поповнювали шкільний музей експонатами, проводили екскурсії для учнів школи та гостей.

Трудове виховання та профорієнтаційна робота

Профорієнтаційна робота побудована на тісному зв’язку школи з вищими навчальними та середніми спеціальними навчальними закладами міста та центром зайнятості. На базі школи систематично відбуваються зустрічі учнів випускних класів з представниками вищих навчальних закладів міста та Київської області, проводяться зустрічі в центрі зайнятості «Ярмарок професій» . Випускники 11-х класів відвідують інститут культури в м. Київ.

Велику допомогу класним керівникам у проведенні профорієнтаційної роботи надає практичний психологзакладу. Анкетування учнів, індивідуальні бесіди з ними, виступи на класних батьківських зборах, консультації для батьків – все це сприяє визначенню учнів з майбутнім.

Постійний помічник у виборі професії не тільки для класного керівника, а й для кожного учня – шкільний бібліотекар Старовойтова О.К.

Щороку готуються та поновлюються:

  • книжкові виставки «Куди піти вчитися»
  • тематичні полички, куточки, альбоми
  • дайджести з тем: «Ким бути?», «Подорож професіями від А до Я»
  • альбом «Календар професій»
  • підбір матеріалів «Ринок професій нашого міста»

Морально-правове виховання

Морально-правове виховання учнів закладу реалізовується через проведення тижня правових знань, Всеукраїнського тижня права, місячників боротьби з наркоманією, алкоголізмом, курінням, тижня історії та правознавства, конкурсу плакатів та малюнків „Права очима дітей", батьківських зборів, лекцій для батьків, тематичних виховних годин.

Клас

Назва заходу

Мета заходу

Вікова категорія

Запрошені

І. Заходи проведені у класних колективах

2-А

2-Б

Виховна година «Права дитини – мої права»

Вікторина «Мої права і обов’язки»

Ознайомити учнів з основними положеннями Конвенції про права дитини, поглибити знання про права і обов'язки дитини; формувати правову культуру, соціальну компетентність.

7-8 років

3-А

3-Б

Круглий стіл. Зустріч з юристом Грабовською Н.В.

Виховна година «Наші права – щасливе дитинство»

Ознайомити з основними правами та обов’язками громадян та про відповідальність, яку повинні нести учні за правопорушення; формувати правову культуру.

Розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про права дитини, вчити правильно реалізовувати свої права, виховання в учнів поважне ставлення до власної особистості та оточуючих.

8-9 років

Юрист Грабовська Н.В.

4-А

4-Б

Круглий стіл

«Вмій відповідати за свої вчинки»

Обговорення питань, які висвітлюються в періодичній пресі:

«Я і Інтернет», «Чи можна виправдати жорстокість?» з проблем правового виховання

Ознайомити з основними правами та обов’язками громадян та відповідальністю, яку повинні нести неповнолітні за правопорушення; формувати правову культуру.

Обговорити дані ситуації з метою виключення подібного в колективі; виховувати відповідальність за свої вчинки.

9-10 років

5-А

Виховна година «Конвенція ООН про права дитини»

Ознайомити дітей з основними правами дитини і зі структурою Конвенції про права дитини; зазначити функції омбудсмена з прав дитини в Україні.

10-11 років

Учитель правознавст-ва

Ткачук А.В.

5-Б

Година спілкування «Наші права – щасливе дитинство»

Розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Конвенцією про права дитини; навчити правильно реалізовувати свої права; виховувати поважне ставлення до особистості.

10-11 років

Представник МВС

Чумак О.В.

6-А

Виховна година «Мої права – мої обов’язки»

Усвідомити права та обов’язки особистості; вчитися долати конфліктні ситуації.

11-12 років

Ткачук А.В., представник МВС

7-А

Година спілкування «Жити за основним законом країни»

Вдосконалити знання учнів про основний закон країни – Конституцію.

12-13 років

7-Б

Година спілкування «Твоє здоров'я і цигарки»

Розповісти учням про шкідливість куріння (як тютюн шкідливо впливає на організм; правова відповідальність за куріння в громадських місцях).

12-13 років

Лікар-фтізіатр

8-А

Диспут «Дисципліна – запорука правових відносин в колективі»

Вчити учнів дотримуватися норм правил поведінки, виховувати толерантність у відносинах, любов та повагу до старших.

13-14 років

9-А

Бесіда « Усе наше життя – це відповідальність за себе та за інших. Чи може бути інакше?»

Виховувати у дітей любов, повагу, щирість, працьовитість; вчити критично ставитись до своїх вчинків та вчинків оточуючих; розвивати почуття доброти, ніжності, чуйності.

14-15 років

Зустріч з юристом

Грабовською Н.В.

10-А

«Правознавчий калейдоскоп»

(конкурсна програма)

Удосконалити та систематизувати знання учнів з основ правознавства; узагальнити ключові питання теорії держави і права.

15-16 років

Ткачук А.В., представник МВС

11-А

11-Б

Круглий стіл «Молодіжні субкультури та їхній вплив на формування свідомості старшокласників

Формування критичного мислення старшокласників та розуміння поняття «свобода», «воля», «вседозволеність».

16-17 років

ІІ. Загальношкільні заходи

1.

2.

Виступ агітбригади з теми «Тероризм – чума ХХІ століття»

Превентивне виховання

11-15 років

Засідання ради профілактики

3.

Анкетування учнів:

- Моральні якості.

- Рівень вихованості.

- Рівень сформованості морально-духовних та етичних якостей.

- Вивчення моральної орієнтації учнів.

З метою підготовки до педагогічної ради «Про стан морально-правового виховання учнів у закладі та шляхи його вдосконалення»

8-9 років

10-11 років

13-15 років

15-17 років

4.

Перегляд відеофільмів:

«Спроба розпаду суспільства»

«Дитина дізнається про свої права»

14-16 років

9-13 років

5.

Казковий конкурс «Я і мої права»

За допомогою ігрових ситуацій повторити з учнями основні права і обов’язки; формувати свідоме ставлення до виконання своїх обов’язків і реалізації прав; розвивати соціальну компетентність, виховувати почуття відповідальності та гідності.

3-4 класи

7.

Зустрічі з лікарями-спеціалістами: наркологом, венерологом, дерматологом, СНІДологом, гінекологом

Надання інформації учням про профілактику і попередження венеричних, шкірних та гінекологічних захворювань та СНІДу.

13-17 років

Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють всю виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та їх батьками за місцем проживання, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, до роботи у класі та в школі.

На обліку в КМСД та ССД учнів школи немає.

Протягом навчального року організовуються та проводятьсяі зустрічі учнів закладу з представниками юстиції, КМСД, відділу міліції.

Проводятьсяі індивідуальні консультації для учнів, вчителів, батьків, адміністрації школи за питаннями:

  • Психологічний аналіз девіантної поведінки у підлітків
  • Засоби подолання конфліктів
  • Моє оточення

Художньо-естетичне виховання та сприяння творчому розвитку особистості

Впровадження естетичного виховання, культури, емоційного сприйняття навколишнього світу, самосвідомості та естетичного смаку в музиці, кіно, архітектурі, побуті учнів наполегливо проводять класні керівники, вчителі, адміністрація закладу.

Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в проведенні закладом таких заходів: свято Першого дзвоника, День Учителя, Свято Букваря, Свято Миколая, Новорічні свята, на День Святого Валентина (9-10 класи), свято Великодня, свято Останнього дзвоника, конкурс малюнків на асфальті на День захисту дітей, а також в участі школи в різноманітних міських та обласних конкурсах і святах.


Родинно-сімейне виховання

Родинно-сімейне виховання здійснюється через систему заходів, спрямованих на виховання поваги до родини, турботливого ставлення до рідних, близьких, прищеплення традиційних сімейних цінностей.

Протягом навчального року в 1-11 класах проводиться робота з цього напрямку:

  • батьківські збори в 1-11 класах за результатами навчальної та виховної роботи за умовну чверть;
  • загальношкільні батьківські збори на яких представлені творчі досягнення учнів з різних напрямків художньо-естетичного виховання;
  • загальношкільні батьківські збори з питань підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання, державної підсумкової атестації.

Більше уваги приділяється правовій освіті батьків. На класних батьківських зборах проводяться бесіди, здійснюється анкетування.

Кiлькiсть переглядiв: 301