• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • СТОП булінгу

Що таке булінг ...

/Files/images/Телефони.jpg

/Files/images/булінг1.jpg/Files/images/булінг2.jpg

Нормативні документи

1. Наказ про запобігання булінгу в закладах освіти комунальної власності м.Білої Церкви

2. Наказ департаменту освіти і науки

3. Наказ МОН 1 9-486

4. Булінг. Закон + відповідальність

Булінг в освітньому середовищі — чинники виникнення та існування, способи запобігання у класних колективах

За даними ЮНІСЕФ, з проблемою булінгу в Україні протягом останніх трьох місяців стикалися 67% опитаних дітей віком від 11 до 17 років. Майже чверть самі стали жертвами булінгу, при цьому майже половина з них нікому не розповідали про ці випадки. Саме проблема булінгу стала предметом обговорення на педагогічній раді. Доповідач заступник директора з НВР Дріго І.В. зазначила, що булінг (цькування) - це діяння "учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю". Вчитель історії Студент Л.І. зазначила, що за доведені випадки булінгу штрафуватимуть батьків дітей, які це роблять, і вчителів, якщо вони про такі випадки не повідомили поліцію. Рішення про штрафи має ухвалювати суд. Штрафи за булінг становитимуть - від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт. Якщо цькування сталося повторно або групою осіб, штраф буде більшим - від 100 до 200 мінімумів (1700 - 3400 гривень). Психолог школи зробила аналіз опитування здобувачів освіти, батьків та вчителів щодо до даної проблеми, підвівши підсумки та яскраво показавши їх у вигляді діаграм. На закінчення вчитель Сливка А. М. провела тренінг, на якому вчителі розібрали ситуацію боулінгу з точки зору учасників процесу:жертві, спостерігача та агресора, вирішували ситуації булінгу, давали поради учням, як не дати булерам зломати жертву, як вийти із ситуації та допомогти одноліткам чи друзям. Зараз відбувається реформа освіти, створюються певні нові вимоги до сучасної української школи. Серед вимог і очікувань педагогічного колективу БНВО «Звитяга», якою має стати школа після реформування, — те, що вона стане комфортним середовищем для кожної дитини, незалежно від її віросповідання, кольору шкіри, особливостей здоров’я, походження.

/Files/photogallery/719/IMG_3333.JPG

Алгоритм дій у випадку цькувань

  1. Якщо дитина стала свідком або жертвою булінгу в закладі освіти, передусім вона може розказати про це батькам, вчителю, психологу або безпjсередньо директору.
  2. Окрім цього, дитина може звернутись на гарячу лінію ГО "Ла Страда - Україна" з протидії насильству в сім'ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім'ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безплатної правової допомоги.
  3. Якщо педагог або інший працівник закладу освіти став свідком булінгу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні.
  4. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу.
  5. Керівник закладу розглядає таке звернення та з'ясовує усі обставини булінгу. Надалі він скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії.
  6. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то очільник закладу зобов'язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  7. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.

За будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.

Склад комісії закладу з розгляду випадків булінгу

Голова комісії - Гандрабура О.В. - директор БНВО "Звитяга"

Члени комісії

  • Студент Л.І. - учитель історії та права
  • Кондрашова І.І. - практичний психолог, соціальний педагог
  • Тесак Л.Л. - учитель основ здоров'я
  • Нестройний О.Г. - представник батьківської громадськості
  • Макаренко О.О. - учитель початкових класів

Уповноважена особа закладу для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства (булінгу) та / або отримання заяв / повідомлень від постраждалої дитини чи інших осіб - Дріго І.В. - заступник директор з навчально-виховної роботи

2019 рік - РІК ДИТИНИ

План заходів БНВО "Звитяга" в рамках Року дитини

1. Захист прав та інтересів дітей

  • Удосконалити систему виявлення, контролю та соціальної роботи з дітьми, які опинилися в несприятливих умовах через складні життєві обставини батьків, забезпечення захисту їх прав.
  • Забезпечити невікладне реагування на випадки загрози життю та здоров'ю дітей, прояви насильства в сім'ї та їнші форми жорстокого поводження з дитиною.
  • Забезпечити раннє виявлення, облік та охоплення соціальними послугами сімей з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах.
  • Охопити соціальними послугами всі сім'ї, у яких виховуються діти з особливими потребами.
  • Проводити інформаційно-просвітницькі заходи з метою запобіганню залучення дітей до жебракування, бродяжництва, пияцтва, злочинної діяльності, випадків насилля в сім'ї, інших форм жорстокого поводження з дитиною та своєчасно інформувати про ці випадки правоохоронні органи.
  • Широко залучати органи учнівського самоврядування та батьківську громадськість до профілактичної роботи з попередження дитячої бездоглядності, безпритульності, злочинності та правопорушень серед неповнолітніх, урізоманітнювати форми роз'яснювальної роботи з батьками щодо виконання ними своїх обов'язків з виховання дітей., підвищення рівня їхньої педагогічної компетентності з питань громадянського і морально-правового виховання дітей у сім'ї.
  • Систематично проводити взаємооблік дітей, які вчинили правопорушення та злочини, уживати заходів щодо оперативного обміну інформацією про загрозу вчинення дітьми протиправних дій чи можливості втягнення їх у протиправну діяльність з метою запобігання цим негативним явищам.
  • Систематично проводити просвітницьку та роз'яснювальну роботу серед сімей, у яких може виникати реальна загроза вчинення насильства або вже було вчинено насильство, про права, заходи і послуги, якими вони можуть скористатися.
  • Виявляти причини та умови, що сприяють вчиненню дітьми булінгу, суїциду. Проводити профілактичні заходи та роз'яснювальну роботу серед дітей.
  • Запровадити в освітніх закладах міста методику виявлення педагогами і методичним персоналом дітей, які мають ознаки залежності від алкоголю і наркотичних речовин, які страждають від домашнього насильства чи знущання однолітків.
  • З метою раннього виявлення, профілактики й лікування наркоманії та алкоголізму в дітей терміново направляти (за згодою батьків) до спеціалізованих медичних установ тих учнів, стосовно яких є інформація про вживання ними наркотичних засобів, психотропних речовин, алкогольних напоїв тощо.

2. Забезпечення права на освіту та всебічний розвиток

  • Забезпечити дотримання прав дітей на повну загальну середню освіту. Уживати невідкладних заходів щодо охоплення всіх дітей шкільного віку навчанням, контролювати відвідування дітьми навчальних занять. Своєчасно виявляти дітей, які більше 10 днів без поважних причин не відвідують заклад освіти, залучати їх до навчання та проводити з їхніми батьками відповідну профілактичну роботу.
  • Провести інформаційно-роз'яснювальні заходи з підвищення рівня обізнаності дітей щодо ВІЛ/СНІДу, туберкульозу та наркоманіїї, формування толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих, хворих на СНІД і наркоманію засобами інформування 100% дітей старшого шкільного віку.
  • Сприяти підвищенню рівня обізнаності учнів закладу з правових питань засобами проведення тематичних місячників, декад, тижнів, днів та інших заходів у рамках проекту "Я маю право", Всеукраїнського тижня права тощо.
  • Провести профілактичну та роз'яснювальну роботу серед батьків з метою запобігання жорстокому поводженню з дітьми.
  • Залучати дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей із сімей, які опинились у складних життєвих обставинах до занять у гуртках, студіях, секціях, організованого дозвілля та відпочинку в позаурочний час шляхом надання їм безоплатних чи частково оплачуваних послуг.
  • Забезпечити в закладі розвиток гурткової роботи, організованого дозвілля школярів шляхом максимального залучення педагогів, батьків та громадськості.
  • Створити безпечні умови перебування дітей у закладі, а також у місцях організації відпочинку.

3. Науково-методичне, інформаційне та кадрове забезпечення

  • Проводити в закладі для педагогічних працівників, батьків та дітей правороз'яснювальну роботу з питань профілактики жорстокого поводження з дітьми, правових наслідків учинення неповнолітніми правопорушень і злочинів та проявів асоціативної поведінки, булінгу; популяризувати знання щодо переваг здорового способу життя, формування навичок культурного проведення дозвілля тощо.
  • Створити консультпункт для батьків щодо попередження насилля в сім'ї, булінгу та інших порушень прав дітей.
АНТИБУЛІНГОВА ПОЛІТИКА
План заходів щодо профілактики булінгу 2019/2020 навчальний рік
Кiлькiсть переглядiв: 155